reklama

Začiatok roka v znamení dodatočných daní a odvodov

Koncom januára som dostal celkom milú emailovú správu od mojej leasingovej spoločnosti, u ktorej prenajíma moja firma auto. Oznámili mi, že na základe aktualizácie najazdených kilometrov mi znižujú mesačnú leasingovú splátku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Potešil som sa, aj keď to zníženie nebolo nijako markantné. Keď som dostal prvú faktúru za auto, bolo po mojej radosti. Fakturovaná suma bola vyššia ako tá ktorú som zvyčajne platil doteraz. Po mojom rozhorčení ako je to možné som dostal odpoveď s pokrčenými plecami pracovníka leasingovej spoločnosti, že žiaľ je to nová daň z poistenia, ktorá platí od nového roka.

Obrázok blogu
(zdroj: www.pexels.com)

Spomenul som si na slová predstaviteľov vládnej moci, že o zvyšovaniu poistiek sa neobávajú, pretože to konkurencia medzi poisťovňami vstrebá. Nuž, nevstrebala. Obavy, že nová daň z poistenia zvýši poistné produkty sa naplnila. Tento nový príjem štátneho rozpočtu z poistenia sa dotýka aj povinného zmluvného poistenia zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla, čiže väčšiny ľudí na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď som si nedávno krátil čas čítaním správ zo slovenskej politickej a ekonomickej scény, hneď som pochopil, že to nebol najlepší nápad. Narazil som totiž na ďalší novoročný darček v podobe zvyšovania cien. Áno, ide o potraviny a tak populárny dodatočný odvod z obchodných reťazcov. Novinové články neboli o tom, či sa zvýšili ceny alebo nie, vládni ekonómovia a opozícia sa akurát hádali, aký vplyv má tento odvod na 15 ročnom najvyššom náraste cien potravín. Aj tu duchovný otec tejto folklórnej insitnej dane všetkých presviedčal, že ceny potravín sa týmto nezvýšia.

Obrázok blogu
(zdroj: www.pexels.com)

Januárová oficiálna makroprognóza mierne schladila pôvodné očakávania ekonomického rastu na Slovensku, keď v roku 2019 porastieme menej rýchlo ako v roku 2018 a z roka na rok to bude menej a menej, čo samozrejme súvisí s ekonomickým cyklom a zníženým tempom zahraničného dopytu. Rozpočet s vyrovnaným cieľom je ešte len na začiatku svojho plnenia, preto uvidíme, čo nás ešte v tomto roku môže postihnúť v arzenáli prekvapení dodatočných odvodov.

František Palko

František Palko

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

riaditeľ Inštitútu hospodárskej politiky, n.o., ekonomický analytik a lokálny analytik International Budget Partnership (Washington) pre Slovensko Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu